Ana içeriğe atla

sK1 Geliyor

sK1'den Inkscape'nin çeşitli dosyaları içeri aktarmak için kullandığı UniConverter aracılığıyla haberdar oldum, kısa bir süre önce. Scribus, Inkscape, CorelDRAW, Adobe Illustrator veya Freehand benzeri bir açık kaynak grafik tasarım yazılımı olan sK1 henüz çok genç olmasına rağmen ilerisi için umut vadediyor.



Benim gibi siz de eğer sK1 ismi nereden geliyor diye merak ediyorsanız İnternet sitelerinde yazan şu bilgileri öğrenmek isteyeceksinizdir:
s: sK1 Sketch/Skencil geliştiricilerinin Gtk+'ya geçmeye karar vermesiyle bu değişikliği istemeyen geliştiricilerce oluşturulmuştur. Neden ilk harf olduğu halde küçük yazıldığına şaşmamak gerek Sketch/Skencil'a yapılan bu atfın.
K: sK1'in KDE'ye herhangi bir bağımlılığı bulunmamasına rağmen görünüş olarak KDE yazılımlarını andırdığı için kullanılmıştır.
1: Geliştiricilerin yaygın kapalı kaynak yazılımlara kafa tutmayı amaçladıklarını ifade ediyor.

Tcl/Tk ve Python kullanılarak hazırlanan sK1'in dikkat çeken başlıca özellikleri şöyle:
  • CMYK renk uzayı desteği
  • Postscript içinde CMYK desteği
  • Cairo temelli yazılım motoru
  • Renk yönetimi
  • CDR içeri aktarma desteği
  • Ttk temelli modern kullanıcı arayüzü

Özgür yazılım adına sevindirici gelişmelerin ardı arkası kesilmiyor, gördüğünüz gibi. Kısa süre içinde daha çok ismini duyacağınız sK1 ile şimdiden tanışmak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey sK1'i yüklemek. Bunun için eğer Pardus kullanıyorsanız Ceyhun Asılkazancı'nın hazırlamış olduğu ve şimdilik Playground'da yer alan PiSi pakete buradaki bağlantı aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

sK1 hakkında bilgi alabileceğiniz diğer bir yazı da pozitifpc'de yer alıyor, göz atabilirsiniz:
sK1: Scribus, Freehand ve CorelDRAW’a Rakip

Yorumlar

Ufuk dedi ki…
Ben deb pakedini indirip şöyle bir göz attım. Daha önce LIBRE Graphics Meeting organizasyonunda adlarını epey duyurmuşlardı. Henüz uygulamada bir çok temel özellik eksik tabii, gradient gibi örneğin. Ama planlıyorlar herşeyi tabi, bakalım devam ederse güzel bir şeyler çıkacak gibi.
Anıl Özbek dedi ki…
Gradyanların olmadığı gözümden kaçmış :)

Şimdi yol haritalarına baktım bir sonraki sürümde (0.9.2) ekleyeceklermiş gradyanları.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1