Ana içeriğe atla

GIMP Dersleri 33

Zaman zaman İnternet'i kontrol ederek özgür tasarım yazılımlarını kullanan ve bu konu hakkında içerik üreten kişilerin sitelerini bulmaya ve elimden geldiğince günlüğümden tanıtmaya çalışıyorum. Elbette her içeriği yakalama şansım olmuyor. Bu yüzden sizden bir ricam var, eğer özgür tasarım programlarını kullanarak yaptığınız işleri nasıl gerçekleştirdiğinizi anlattığınız yazıları İnternet üzerinden yayınlıyorsanız bana haber verin. Ben de günlüğümde sizin çalışmalarınızı tanıtayım. Böylece aynı alanda birden fazla daha doğrusu aynı şeyi anlatan çalışma yapılmasını önleyebiliriz. Böylece daha farklı ve daha çok içerik üretebiliriz. Ülkemizde özgür tasarım programları hakkında ne yazık ki yeteri kadar belgelendirme çalışması yok, bu gibi konulara da hassasiyet gösterirsek güzel olur diye düşünüyorum.

Bugün haberdar olduğum yeni bir GIMP kaynağı hakkında bilgi vermek istiyorum şimdi sizlere. KalemKutu.com'da Engin Hoca'nın GIMP Dersleri bölümünde GIMP ile ilgili bir çok ders bulabilirsiniz. Bu derslerin yanında ve bunlardan daha önemli olarak bir de GIMP kitabı projesine ulaşabilirsiniz. Engin Beyin yazmaya başladığı GIMP kitabı şu anda 11 sayfadan oluşuyor. Kendisine çalışmalarında başarılar diliyorum ve tüm GIMP severleri bu çalışmalarla buluşmaya davet ediyorum.

Sizi bekleyen derslerin listesi şöyle:
  • GIMP'in temel kullanımı
  • Türk Bayrağı animasyonu
  • İki fotoğraf arası dönüşüm (morph)
  • Parlayan yazı animasyonu
  • Kar animasyonu (ben de bunun video dersini yapmıştım)
  • Fotoğrafı karakalem çalışmasına çevirme

Yorumlar

ivme dedi ki…
Güzel bir derleme olmuş. Ben de yakında bir SSS e-kitabı yayınlayacağım. Ayrıca Filtreleri de e-kitap şekline getirmeyi düşünüyorum. Hayırlısı artık. Bunlar güzel haberler...
Anıl Özbek dedi ki…
Filtreler hakkındaki e-kitap GIMP'e yeni başlayanlar için çok faydalı olacaktır ivme. Çalışmalarında başarılar.
Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Anıl Özbek dedi ki…
"Kendi sitelerimdeki grafikler için GIMP kullanıyorum. Türkçe içeriğin gelişmesi lazım bence GIMP konusunda.
Teşekkürler."

Merhaba bağlantısını verdiğiniz siteyi günlüğümde yayınlayamam. Size ait olup olmadığını bilmiyorum ama bana pek yasal gelmedi. Bağlantısız halini yukarıya ekledim.

Lütfen gereksiz yorum yapmayınız.

Buraya gelen yorumlar onaylama aşamasından geçmiyor, beni zor durumda bırakmayınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1