Ana içeriğe atla

GIMP ile SWF

Bir süre önce GIMP'in animasyon üretmek için kullanılan GAP ismindeki eklenti setini Pardus için paketledim. Şu an paketi henüz tam anlamıyla test etmediğim için kendi oyun alanımda tutuyorum. Eğer siz de test etmek isterseniz gerekli dosyalara buradan ulaşabilirsiniz.

GAP'ı test ederken oluşturduğum animasyonları farklı biçimlerde kaydetmeyi denedim. Hem GIF olarak hem de video dosyası olarak başarılı bir şekilde kayıt yapabiliyor paketlediğim GAP. Fakat GIF'in renk sınırlaması, videonun ise zahmeti beni bu iş için farklı çözümler olup olmadığı konusunda düşündürttü. Daha önceden gördüğüm ama denemeye fırsatımın olmadığı GIMP için SWF aktarıcıyı hatırladım. Bu animasyon kaydetmek için çok kullanışlı olan eklentiyi Eckhard M. Jäger yazmış.


Animasyonunuzu oluşturduktan sonra çalışmanızı birkaç tıklamayla SWF olarak kaydedebiliyorsunuz. GIMP ile yaptığınız animasyonları internet üzerinden paylaşmak için oldukça etkili bir yöntem.

Aşağıda da eğer eklemeyi başarabilirsem basit bir örnek görebilirsiniz. Son olarak şunu da söyleyeyim herhangi bir yanlış anlama olmaması için, oluşturduğunuz animasyonlar vektörel değil nokta tabanlı olacak yine de.

Bu eklentiyi çalıştırabilmek için sisteminizde SWFTools yüklü olmalıdır.

Eklentinin kullanımı oldukça basit. İlk önce tek kare mi yoksa katmanlardan oluşturduğunuz animasyonu mu kaydetmek istediğinizi seçiyorsunuz. Daha sonra oluşturduğunuz SWF'yi gösteren bir de internet sayfası oluşturma seçeneğini beliyorsunuz. Kaydetmek için bir konum ve dosya ismi seçtikten sonra Flash sürümünü, saniye başına kare oranını ve JPEG kalitesini ayarlayabilirsiniz.










Yorumlar

ivme dedi ki…
Eckhard M. Jäger'in blogunu her gün ziyaret edenlerdenim. Sadece swf için değil geliştirdiği diğer eklentiler için de. Örneğin CSS eklentisi henüz geliştirilme aşamasında ama şu an bile gayet güzel sonuçlar elde edebiliyorsunuz. SWFTools çok önemli araçlar içeriyor ama maalesef Pardus depolarında yok. Umarım 2009 deposu hakiki anlamda dopdolu olur...
Anıl Özbek dedi ki…
Söylediğin gibi Jäger'in günlüğü çok yararlı, bir çok faydalı bilgi paylaşıyor.

SWFTools'a baktım kimsenin oyun alanında yok galiba paketlenmesini ben üstlenebilirim.
ivme dedi ki…
ne desem hocam.. büyüksün.. sayende animasyon yazılımları ve kullanıcıları bayram ediyor/edecek. 2009 ile birlikte bir de Pencil yazılımını depolarda görebilsek insan başka ne ister ?
Anıl Özbek dedi ki…
Şu anda geliştiriciler 2009 için oldukça yoğun bir çalışma içinde oldukları için oyun alanımdaki paketleri inceleme (review) alanına taşımıyorum.

Şu anda paketlerimi 2008 için inceletme isteğinde bulunsam bir süre sonra da 2009 için aynı işlemi yapmak zorunda kalacağım. Bu yüzden paketleri 2009 için güncelleyip 2009 depolarına girmesi için istekte bulunmayı düşünüyorum.

Ne yazık ki 2008 kullanıcıları bu programları kullanabilmek için ya kendi başlarının çaresine bakacaklar ya da 2009'a geçecekler.

Bu arada Pencil'in bir ara paketlenmesi söz konusu olmuş ama daha sonradan çeşitli nedenlerden ötürü paketlenememiş. Programı inceleyeceğim eğer paketlenmesi için bir sorun yoksa paketlemeye çalışacağım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1