19 Şubat 2008 Salı

top

Yeşil Sahalarda Görmek İstediğimiz başlıca şeylerden biri olan topu, GIMP ile nasıl yapacağımızı buradaki anlatımdan yararlanarak göreceğiz, hep beraber. Başlayalım.

1. 1200x900 piksel boyutlarında ve gri renge sahip bir resim oluşturun.


2. Eliptik seçim aracıyla 684x684 piksel boyutlarında bir çember seçimi yapın.

3. Yaptığınız çemberin içini beyaza boyayın, ben parlaklık ve kontrast ayarlarıyla oynadım (ikisini de -127).

4. Yeni bir katman oluşturun ve aşağıdaki ayarlarla seçimi darbeleyin.



5. 504x504 piksel boyutlarında bir çember seçimi yapın. Aşağıdaki resim ilk denemem olduğu için tam istediğim gibi olmadı, daha sonra farklı boyutlarda çemberler oluşturarak siyah alanları biraz daha küçülttüm.


6. GFig aracını kullanarak aşağıdakine benzer bir beşgen oluşturun. Eğme, ölçeklendirme, döndürme ve perspektif araçlarıyla oynayarak düz ortamda gibi duran beşgeni bir topun üzerinde duruyormuş havasına bürüyün. Daha sonra bu beşgeni iki kere kopyalayın ve topun içine yerleştirin.


7. Beşgenleri yerleştirdikten sonra fırça aracını seçin, rengini siyaha ayarlayın ve beşgenleri birbiriyle irtibatlandırın. Fırçayla düz bir çizgi çizmek içinse ilk noktayı koyun daha sonra shift tuşuna basın ve son noktayı koyun.

8. Çizgileri daha gerçekçi hale getirmek için Color Overlay ve Bevel and Emboss aracını (muhtemelen sonradan yüklemeniz gerekiyor) aşağıda ayarlara benzer bir şekilde çalıştırın.



9. Bu adımda topumuzu gri arka plandan ayıracağız, ben ayrıca kenardaki siyahlıklar beyaz alanın dışına taştığı onları da düzelttim. Eliptik seçim aracıyla topun boyutlarında bir çember seçin ve tam olarak topun üzerinde olmasını sağlayın. Daha sonra seçimi tersine çevirin ve silin (sildiğiniz kısmın transparan olması için alfa kanalına sahip olması gerekiyor, eğer yoksa silme işleminden önce ekleyin). Aynı seçimdeyken siyah alanların olduğu katmana geçin ve burada da silme işlemini tekrarlayın.


10. Yeni bir katman oluşturun, eliptik seçim aracıyla aşağıdaki gibi bir seçim yapın, siyaha boyayın, daha sonra bir seçim olmamasını sağlayın (Ctrl+Shift+A), biraz bulanıklaştırın Baussian Blur ile ve görünürlüğü azaltın.


11. Katmanları birleştirin, katmanların yedeğini almak iyi bir fikirdir.



12. Topun olduğu katmana geçin ve transparan alanı Renge Göre Seçim aracıyla seçin, daha sonra da seçimi tersine çevirin, böylece topu seçmiş olduk. Yeni bir katman oluşturun ve siyahtan şeffaflığa bir gradyan oluşturarak topun sol alt kısmına uygulayın, görünürlüğü istediğiniz ölçüde azaltın.


13. Tekrar topun olduğu katmana geçin ve siyah alanı Renge Göre Seçim aracıyla seçin ve yeni bir katman oluşturarak burada beyazdan şeffaflığa bir dairesel gradyan oluşturun.


14. İstediğiniz çevreyi de oluşturduktan sonra çalışmanızı tamamlayabilirsiniz.





notlar:
- güzel bir anlatım da şurada var top yapımıyla ilgili, denemek lazım.
- doğrusu soccer ball, başka şeyler uydurmama hiç gerek yokmuş.
- çim yapmak istiyorsanız buraya ve buraya bakabilirsiniz.
- sondaki resim şundan ve şundan esinlenmedir.
- buranın da konumuzla hiç bir ilgisi yok gibi.
Yorum Gönder