Ana içeriğe atla

Krita 2.2 Yayımlandı

Geçtiğimiz günlerde 2.2 sürümüne ulaşan Krita'da önemli iyileştirmeler gerçekleşmiş ve yeni özellikler eklenmiş. Kısaca nelerin değiştiğinden bahsetmek istedim, henüz bu sürümü kullanmadığım için fazla detaylı olmayacak ama yine de okuyanları meraklandırmaya yetecektir.


Krita 2.2'de ilk göze çarpanlar: Lukáš Tvrdý tarafından geliştirilen fırça motorları, Sven Langkamp tarafından oluşturulan hazır ayarlı fırça sistemi, Cyrille Berger'in xcf, jpeg2000 ve OpenEXR için yapmış olduğu yeni dosya filtreleri, işlemlerin kayıt edilebilmesi, yeni çekirdek resim işleme sistemi, son kullanılan renk ve fırçalara ulaşmak için hızlı erişim paleti, yeni simgeler ve daha buradan sayamadığım yüzlerce irili ufaklı iyileştirmeler :)

Şimdi de kısaca benim en çok hoşuma gidenlerden bahsedeyim:

  • Sprey aracı, elips, dikdörtgen ve hatta resim bile püskürtebiliyor.
  • Yapılan tüm işlemlerin kaydedilmesini sağlayan ve hatta bunları sonradan düzeltmenize imkan tanıyan makro kaydetme sistemi.
  • Ve bence hepsinden önemlisi çalışma alanı üzerinden kullanılabilen araç paleti.

(Görüntü krita.org'dan alınmıştır)

Depoya eklenir eklenmez deneyeceğim bu yeni özellikleri.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1