Ana içeriğe atla

Renk Düzeltme

Bugün hava çok güzel, mevsimlerin çıldırması yüzünden, bu mevsimde bu güneş, hastalık var havada ama bu güneşe aldanmamak da büyük güç gerektirir.

Genellikle çektiğimiz fotoğraflar çekmek istediklerimizden biraz farklı olur. Ya kareye girmemesi gereken fazladan bir obje girer ya renkler solgun çıkar ya da da ba duu.

Bu sefer yararlandığım kaynak burası, fotoğraf renklerinin canlandırılmasıyla ilgili.

1. Üzerinde işlem yapmak istediğiniz fotoğrafı açın, bu fotoğrafı kopyalayarak yeni bir katmana yapıştırın ve katmanın ismini gök olarak ayarlayın, evet bu adım bu kadar.



2. İlk katman seçiliyken seviyeler aracını çalıştırın ve aşağıdaki değerleri seçin (siyah, gri, beyaz)
49
1,03
217



3. Belgeyi ara sıra kaydetmeyi alışkanlık haline getirin, hatta abartın üzerinde çalıştığınız katmanların bile kopyasını oluşturun.

4. gök katmanına geçin ve istediğiniz sonucu elde edene kadar seviler aracını kullanın.



5. İlk katmana gelin ve burada gökyüzünü seçin, sihirli seçim aracından (fuzzy select tool) yararlanabilirsiniz. Seçimi gerçekleştirdikten sonra seçimi tersine çevirin (ctrl+i). gök katmanına geçin ve sil (delete) tuşuna basarak gökyüzü hariç diğer her şeyin silinmesini sağlayın. Eğer sınır bölgelerinde renk farkı oluştuysa seçim menüsü altındaki büyüt ve yumuşat araçlarından yararlanabilirsiniz.



6. Çalışmanız bitti, saklayabilirsiniz, verdiğim kaynağı incelerseniz farklı işlem adımlarının da olduğunu göreceksinizdir, benim ihtiyacım olmadığı için gerçekleştirmedim, eğer buradaki anlatım işinizi görmediyse oradaki farklı işlem adımlarını da gerçekleştirebilirsiniz ve deneme yanılma ve tekrar deneme yapabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1