Ana içeriğe atla

Fantezi Gökyüzü

Bu yazıda anlatılanları gerçekleştirmek için aşağıdaki kaynaklardan bol bol yararlanılmıştır:
1. Creating A Fantastic Fantasy Night Sky In Photoshop: Genel olarak buradaki adımları takip ettim.
2. Nik Ainley's Adobe space environment: Buradaki sonuca yakın bir şeyler elde etmeye çalıştım, buradaki bulutları oluşturmak için oldukça uğraştım ama sonuç istediğim gibi olmadı.
3. How to Create Cartoon Clouds: Bulutları oluştururken (kısmen) buradaki anlatımlardan yararlandım.


Burada anlatılanları gerçekleştirebilmek için GIMP ve katman efektleri eklentisine ihtiyacınız var. Anlatımı üç ana başlık altında yapacağım; genel resmin oluşturulması ve bunun iki alt basamağı olan bulutlar ve gökkuşağının gerçekleştirilmesi.


arka plan

1. Eğer aşağıdakine benzer bir gradyanınız yoksa bir tane oluşturun. Gradyanlar menüsü altındayken Yeni Gradyan seçeneğini açın. Split segments at Midpoints ile orta nokta(lar)dan bölgelere ayırın. Böylelikle üç renk tanımlayabileceğiz. Sağ/Sol bitim noktasının rengi veya Right/Left Endpoint's Color seçeneği ile sol, orta ve sağ için aşağıdakine benzer renkler seçin ve bir isim vererek kaydedin.



2. Blend Tool (Harmanlama) ile dairesel bir gradyan oluşturun.



3. Yeni bir katman oluşturun, tamamını siyaha boyayın ve Filtreler> Tarama> Bulutlar> Difference Clouds aracı ile aşağıdaki ayarlarla bir bulut oluşturun.



4. Eğer bulut katmanı oluşturduğunuz gradyan katmanın üstünde değilse yerine taşıyın ve katman kipini multiply olarak değiştirin.



gökkuşağı

5. Gökkuşağını gerçekleştirmek için farklı programlar (Inkscape) kullanabileceğiniz gibi GIMP ile de halledebilirsiniz. 1600x1600 boyutlarında yeni bir sayfa açın. Ellipse Select Tool (Eliptik seçim aracı) ile 1:1 oranlı bir elips oluşturun (shift tuşuna basabilirsiniz). En içte olmasını istediğiniz rengi seçin ve bu alanı bu renkle boyayın daha sonra seçime kapatmadan yeni bir katman oluşturun, bu katmana geçin ve seçimi 30 piksel kadar büyütün ve istediğiniz renge boyayın. Bu adımları istediğiniz kadar tekrar edin ve seçimi en iç çemberden 30 piksel daha küçük olacak şekilde ayarlayın ve bu alanı tüm katmanlarda silin.



bulutlar

6. Bu resimdeki en önemli bileşen bulutlar ne yazık ki istediğim sonucu oluşturamadım. Burada yaptığım şey üç tane peş peşe bulut oluşturmak; arkada, ortada ve önde. Arka katmandaki bulutlar daha bulanık ve daha koyu öndekiler ise daha belirgin ve parlak. Bulutların içini boyamak için Blend Tool (Harmanlama) dan faydalanabilirsiniz. İstediğiniz katman efektlerini uygulayabilirsiniz. Bunların dışında bulutların iç kısımları seçiliyken yeni bir katman oluşturun ve bu katmandayken bulutların alt kısımlarını yumuşak bir fırçayla boyayın ve daha sonra bu katmanın saydamsızlığını yaklaşık 30 olarak seçin (size kalmış). Bu ara da daha fazla bulut oluşturmayı unutmayın, ben bir daha uğraşmamak için bunlarla yetindim ama bir kaç bulutun aynı olmasına göz yummak zorunda kaldım (ne acı değil mi).



arka plana dönüş

7. Bulutları ve gökkuşaklarını istediğiniz yerlere konumlandırın ve gökkuşaklarının alt kısımlarını silin. Pembe bulut oluşturmak için pembeden beyaza bir gradyan oluşturun. Bulutun üstünde yeni bir katman oluşturun ve Blend Tool (Harmanlama) ile az önce oluşturduğunuz gradyanı uygulayın ve katmanın kipini multiply olarak değiştirin.

8. GIMP yazısını ve bulutların üzerindeki küçük kabarcıkları sparks fırçasıyla (GIMP ile birlikte geliyor) oluşturabilirsiniz (Yazı için ilk önce Text Tool (Metin Aracı) ile istediğiniz yazıyı ekleyin ve sonra da Text to Path aracını çalıştırın ve en son olarak da Düzenle> Stroke Path (Yolu darbele) aracını boya fırçası ile çalıştırın).

9. Son adım arkaya biraz yıldızımsılar serpiştirmek, küçük bir fırçayla istediğiniz kadar nokta ekleyin. Daha büyük yıldızlar içinse Fırça Düzenleyicisiyle elmas kipinde bir fırça oluşturabilirsiniz veya hazır fırçalardan yararlanabilirsiniz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1