Ana içeriğe atla

Bilgisayarınız için Özgür Etiketler

Yeni bir bilgisayar aldığınızda yanında kullanmanız için işlemci veya işletim sistemiyle ile ilgili etiketler de verildiğini tanık olmuşsunuzdur. Hatta bunlar satın aldığınız anda yapıştırılmış da olabilirler. Tercihleri yansıttığı ve havalı göründüklerinden pek çok kullanıcı bunları severek kullanmaktadır. Ben de altı sene önce toplamış olduğum bilgisayarla birlikte uzun bir süre AMD ve NVidia etiketlerini kullanmıştım. Her ne kadar sıkılınıp çıkarılma ihtimali oldukça yüksek olsa da zaman zaman kullanılabilecek hoş aksesuarlardır etiketler.

Az önce junauza.com'dan özgür yazılımlarla ilgili özgürce dağıtılan bir etiket kitabı projesi olduğunu duydum. Open Sticker ismindeki bu projede kullandığınız yazılımlara / dağıtımlara ait veya özgürlüğü vurgulayan sloganlarla bezenmiş yüzlerce birbirinden güzel etilete ulaşabilirsiniz.

MIT lisansıyla dağıtılan etiketlerin kaynak kodlarına ulaşma şansınız da var. Kullanmak için şu basit adımları gerçekleştirebilirsiniz:

  • İlk önce bilgisayarınızdaki eski etiketlerinizi çıkarın.
  • İstediğiniz etiket kitabının tamamını veya sadece kullanmak istediğiniz etiketin çıktısını alın. Çıktıyı etiketler için kullanılan tek tarafı yapışkanlı olan kağıtlar üzerine alın.
  • Makas yardımıyla etiketinizin kenarlarını kesin.
  • Yeni etiketinizi bilgisayarınıza yapıştırın ve herkese hava atmaya başlayın :)


Etiket kitaplarını şu bağlantılardan yükleyebilirsiniz:

Son olarak eğer siz de bu projeye katkıda bulanmak istiyorsanız resim ve kaynak kodlarıyla birlikte etiketlerinizi veya metin etiketler için ilginç ve önemli tarihi bilgileri projenin geliştiricilerine gönderebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1