Ana içeriğe atla

GIMP için Renklendirme Eklentisi

Eklentinin kullandığı algoritmanın ana sayfası. Birçok örnek fotoğrafa ve videoya ulaşabilirsiniz. Hatırladığım kadarıyla okuyabilceğiniz kapsamlı bir de döküman vardı.

Eklentinin ana sayfası. Eklenti şu anda geliştirilmiyor, eğer yapabileceğiniz bir şeyler olduğuna inanıyorsanız geliştiricisyle iletişime geçin.

TechAlert'da derlenmesiyle ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

Derlemek için yüklü olması gereken paketler: UMFPACK, CHOLMOD, AMD, CAMD, CCOLAMD, metis-4.0, ParMetis-3.1 UFconfig. Ya da SuiteSparse yükleyin önce, bunun içinde olmayan paketleri de öyle yükleyin. Çoğu paket 2008 depolarında var zaten, olmayanları da 2007 depolarından alabilirsiniz. Kısaca kaynak koddan bir şey yüklemeniz gerekmiyor. Son olarak da buradan libg2c'yi yükleyin.

Pardus 2008 kullanıcıları derlemek için Makefile dosyasını şu şekilde değiştirebilirler:

UMFPACK_CFLAGS=-I/usr/include/suitesparse -I/usr/include/umfpack -I/usr/include/ufsparse/
UMFPACK_LDFLAGS=-lumfpack -lamd -lcholmod -lm -lmetis -lcamd -lcolamd -lccolamd -lcblas -latlas -lblas -lgfortran -lg2c


Ya da şuradan benim derlediğimi indirebilirsiniz.

Kullanımıyla ilgili başka bir yazı yazacağım.

Yazının ilk hali:
Ağlamak İstiyorum

Sonunda derlendi, neredeyse bir yıldır canım sıkıldıkça, tekrar tekrar deniyordum ve sonunda derlendi. Bakalım çalışacak mı (bu yazı güncellenecektir, merak etmeyin).

Yorumlar

maydin95 dedi ki…
Ben bunun derlenmişini indirdim ve çalıştırdım. Kütüphane bulunamadı dedi ve tüm kütüphaneleri yükledim. Şimdi ./colorize is a GIMP plug-in and must be run by GIMP to be used
Yazıyor. Başlangıç dizinindeki gimp plugin ve usr/lib deki gimp plugin dizinine attım yine Gimp'te bulamadım. Nasıl kullanacağım bunu
Anıl Özbek dedi ki…
Merhaba,

Pardus 2009 kullanıyorsanız bu uygulama depoda bulunuyor, oradan da yükleyebilirdiniz:

sudo pisi it colorize-gimp

Paketi incelemeye alırken nasıl çalıştığını kısaca yazmıştım, bu eklentiyle ilgili de bir eğitsel yazacaktım ama fırsatım olmadı hiç, aşağıdaki bilgiler işinize yarayabilir yine de:

"Merhaba,

Siyah beyaz fotoğrafları renklendirmek için kullanılabilecek bir GIMP eklentisi. Eklenti yüklendikten sonra Renkler> Colorization altından kullanılabilir. Siyah beyaz bir fotoğraf ve renklendirme çizgilerinin yer alacağı anahtar bir katman ile eklenti çalıştırılabilir. Detaylı bilgi için eklentinin kullandığı algoritmanın sayfasına [1] bakılabilir. 2009 katkıcı deposu için incelerseniz sevinirim.

[1] http://www.cs.huji.ac.il/~yweiss/Colorization/"
maydin95 dedi ki…
Evet az önce Ubuntuda denedim. Ancak Gİmp süzgeçler içinde bulamamıştım. SOnra Ubuntu forumunda yazdım ve cevap geldi. Sağolsun güzel eklentiymiş. Şimdi kullanaibliyorum.

Bu arada Renkler - Eşlem (Eski adıyla harita) - Örnek Renklendirme de başka bir eklenti var. Onu da incelerseniz sevinirim. Sayfası burada: http://docs.gimp.org/en/plug-in-sample-colorize.html

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1