Ana içeriğe atla

Papatya Gibisin Hayal Deyince

İlk önce kaynak belirtme işini halledeyim. Dr-Photoshop'da hoşuma giden çizgili şeyler gördüm ve benzer bir çalışmayı GIMP'de yapmaya karar verdim (bkz: hikaye anlatır gibi yazmak). "Halftone Pattern" benzeri bir şeyler aradım ama şimdilik bulamadım (kim bilir belki uslu bir çoçuk olursam, menülerin derinliklerinde ben de ona rastlarım). "Erase every other row..." aracı biraz daha fazla seçeneğe sahip olsaydı işime yarayacaktı ama kısmet değilmiş. Olaylar şöyle gelişti:

sonradan gelen not: çizgi ekleme işini şu şekilde, kısa yoldan halledebilirsiniz.



daha da sonradan gelen not: boşuna uğraşmaya gerek yokmuş, bu işi yapan bir araç var imiş zaten.



1. Siyah bir resim oluşturun, boyut konusunu keyfiniz bilir, renkte de pek ısrarcı değilim.

2. Resim> Kılavuzlar> New Guide (by Percent) yolunu takip ederek vertical (dikey) ve 5, 10,..., 95 değerleriyle rehber çizgilerini oluşturun. Kesin daha kısa bir yolu vardır, eğer biliyorsanız söylemekten çekinmeyin lütfen.



3. Rehber çizgileri oluşturduğumuz için seçim işlemi oldukça kolay gerçekleşmektedir. "Rectangle select tool" ile gerekli yerleri seçerek silin.



4. Filtreler> Bozulma> Polar Coordinates yolunu takip, gerekli ayarlamaları gerçekleştirin, ben köşelere gelen çizgilerin ortalanmasına dikkat ettim (bkz: simetrinin müptelası olmak).



5. Buraya kadar anlattıklarımı doğru bir şekilde yaptıysanız, aşağıdakine benzer bir sonuçla karşılaşmanız gerekiyor.



6. Yeni bir katman oluşturun ve bu katmandayken "Blend Tool" aracıyla dört köşeden de beyazdan şeffaflığa ayarlarını kullanarak şey oluşturun (bkz: ne olduğunu bilirsin sen).



7. Renk ayarlaması bazı şeylerden sonra "renk dengesi" aracıyla olmuyor nedense, sizde de durum aynıysa Renkler> Colorify aracını kullanabilirsiniz.



8. Orta kısma da zevkinize göre bir şeyler ekleyebilirsiniz.



Masaüstü için pek uygun olmasa da farklı kullanım alanları bulunabilir. Benzer bir çalışmaya gimp-tutorials.net adresinden ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örümcek Adam

Aslında bunun dersini GIMP'e uyarlayacaktım bir iki hafta önce, hatta yarısına kadar ekran görüntülerini de çektim fakat sonra sıkılıp yarım bırakmıştım. Neden sonra bugün bitirdim yarım yamalak. Ayrıca bir de şöyle bir böcek adam var (doğru düzgün bağlantı bile veremeyeceğiz artık).

Önemli GIMP Kısayol Tuşları

Hede Kısayol Araçkutusu Fırça P Silgi Shift+E Renkleri değiştir X Öntanımlı renkler D Dosya Yeni resim Ctrl+N Resim aç Ctrl+O Resmi yeni bir katman olarak aç Ctrl+Alt+O Kaydet Ctrl+S Farklı bir isimle kaydet Shift+Ctrl+S Çıkış Ctrl+Q Görünüm Tam ekran F11 Hızlı maskeleme Shift+Q Yaklaş (Büyült) + Uzaklaş (Küçült) - 1:1 Görüntü 1