Ana içeriğe atla

GIMP 2.10'da Tam GEGL Desteği Neredeyse Hazır

Daha 2.8'in ilk sürüm adayının duyurulmasının üzerinden çok zaman geçmemeşti ki GIMP geliştirici topluluğundan yeni bir haber gelmekte gecikmedi. Her şey planlandığı gibi giderse GIMP 2.10 hesaplamalar için tamamen GEGL'i (Generic Graphics Library) kullanacak. Bu parlaklık, kontrast, renk tonu veya renk doygunluğunu değiştirmek gibi tüm işlemler için 16-bit renk derinliği vaat ediyor.

Geliştirici Michael Natterer günlüğünde Øyvind Kolås ve kendisinin evde bir haftalık kodlama çalışmasının bir parçası olarak GEGL'in etrafında oynamaya başladıklarını yazıyor. GIMP şu anda piksel bilgilerini saklamak için TileManager isimli bir bileşen kullanıyor ve Natterer ile Kolås ayrıca bilgileri saklamak için TileManager kullanan bir GEGL arka ucu yazdı. Natterer'ın söylediğine göre arka uç sadece birkaç saatlik programlamadan sonra çalışmaya başladı ve bundan sonraki işlevleri GEGL'e aktarmak nispeten daha kolay olacak. Bir hafta olması planlanan evde programlama tatili üç haftalık bir GEGL aktarım çalışmasına dönüştü ve sonuçta GIMP'in özelliklerinin %90'ı GEGL aracılığıyla kullanılabilir oldu.

Yakında çıkacak olan 2.8 sürümü GIMP 1.2'den beri pek fazla değişime uğramamış piksel işleme çekirdeğini kullanacak, GIMP 2.10 sürümününse tamamen yeni grafik kütüphanesini kullanması planlanıyor.

GEGL portu şu an goat-invasion dalında bulunuyor. GIMP 2.8'in yayınlanmasıyla bu dala geçilecek, böylece GIMP 2.9'un ilk geliştirme sürümleri de halihazırda bu port çalışmasını içerecek.

GIMP ve GEGL ilgili konuları geliştiricilerle yüz yüze tartışmak isterseniz iki haftadan daha az bir süre içinde Viyana'da gerçekleştirilecek olan ve GIMP topluluğundan pek çok kişinin de bulunacağı Libre Graphics Meeting'e katılabilirsiniz.

Tüm bu güzelliklere katkı vermek istiyorum ama tek satır kod yazmayı dahi bilmiyorum diyorsanız ve tüm bunların yanı sıra nereye kullansam diye düşündüğünüz birkaç liranız varsa Libre Graphics Meeting'e bağışta bulunabilirsiniz. Libre Graphics Meeting, GIMP geliştiricileri ve diğer projelerden insanların görüşmesi için çok az fırsattan biri ve bu tip toplantılar her zaman gelişim için büyük bir destek sağlar.

Kaynaklar:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Inkscape ile Yin Yang Çizimi 1

Yin Yang oldukça meşhur bir semboldür. Pek çok yerde ya kendisini ya da ifade ettiği anlamları görürüz. Burada Yin Yang'ın felsefi boyutuyla fazla ilgilenmeden (belki başka bir zaman, başka bir günlükte) Yin Yang sembolünü Inkscape ile nasıl gerçekleştirebileceğimize bakacağız. Inkscape ile Yin Yang sembolünü hazırlamak için üç farklı yöntem var (benim gördüğüm, elbette milyonlarcası daha vardır). Bu yazıda sadece birini anlatacağım, diğerleri de başka yazılarıma malzeme olacaklar. Böylece yöntemleri birbirleriyle daha kolay karşılaştırabilirsiniz. Yine izlemesi kolay işlem basamaklarıyla dersimize başlıyoruz, anlatım biraz basit tutacağım için (belli de olmaz), önceki derslere bakmış olmanızda fayda var. Tüm bunlarla lafı yeterince uzattıktan sonra: 1. Inkscape'yi açın ve çalışma sayfasının boyutlarını 400x400 piksel olarak ayarlayın. 2. Yin Yang'ı çizmemizi kolaylaştırmak için bir kaç tane rehber çizgi eklememiz gerekiyor. Cetvelin üzerindeyken farenin sol tuşuna basın ve...

Merhaba Krita

Krita ilgili derslere Krita'nın 2.0 sürümü çıkana kadar başlamayı planlamıyordum ama GNU/Linux'a geçeceklere alternatifler hakkında da bilgi verebilmek için fikrimi değiştirdim. Daha önceden de olduğu gibi program hakkında genel bir tanıtım yazısı yazmayacağım, bu tür bilgilere internet üzerinden uluşabilirsiniz. Şimdi ders zamanı: 0. Krita büyük ihtimalle kullandığınız dağıtımın depolarında bulunmaktadır, Krita'yı buradan indirerek kurun. Dersi tamamladığınızda aşağıdaki resmin bir benzerini oluşturmuş olacaksınız. 1. Krita'yı açarak yeni bir belge oluşturun. En azından bilgisayarınızın çözünürlüğünde bir belge oluşturun ki oluşturduğunuz resmi kalite kaybı olmadan masaüstü olarak kullanabilesiniz. Diğer resim işleme programlarına benzer bir ana pencereyle karşılaşacaksınız. Bir süre araçları ve menüleri inceleyerek hem programa aşinalık kazanabilir hem de dersin geri kalanını daha rahat takip edebilirsiniz. 2. Daha sonra mavi renklerde bir gradyan (renk geçişi) oluşt...

Inkscape ile Kalp ve Yazı

Uzun bir sürenin ardından tekrar beraberiz bu da sana ders olsun köşesinde. Inkscape hakkında bir kitap tanıtımı yapacacağım birazdan, önce bir göz atayım dedim ve yazı aracıyla ilgili aşağıdaki özellik dikkatimi çekti. İlk önce bir nesne oluşturmamız gerekiyor. Henüz bezier eğrilerine pek fazla hakim değilseniz kare veya daire de oluşturabilirsiniz (neden daire, devlet dairesi de kare, devlet karesi , dikdörtgen değil). Kalp çizmek için; ilk önce tek bir yarısını oluşturun (bu arada Mozilla Firefox 3'e geçtim ve henüz dil denetimini yaptıramadım, gözümden kaçan imla hataları için bahanem budur). Daha sonra bunu çiftleyin ve yatay olarak çevirin (aynalayın). Bu iki nesneyi birleştirin (CTRL+K). Düğüm moduna geçin F2 ile ve şekillerin başlangıç ve bitiş noktalarını birbiriyle birleştirin (join selected endnodes). Boyama için de iki kırmızı tondan gradyan oluşturun ve bunu kullanın ayrıca çizgi rengini de kırmızı yapmak isteyebilirsiniz. Metin aracıyla istediğinizi yazın ve bu yazı...