Ana içeriğe atla

top

Yeşil Sahalarda Görmek İstediğimiz başlıca şeylerden biri olan topu, GIMP ile nasıl yapacağımızı buradaki anlatımdan yararlanarak göreceğiz, hep beraber. Başlayalım.

1. 1200x900 piksel boyutlarında ve gri renge sahip bir resim oluşturun.


2. Eliptik seçim aracıyla 684x684 piksel boyutlarında bir çember seçimi yapın.

3. Yaptığınız çemberin içini beyaza boyayın, ben parlaklık ve kontrast ayarlarıyla oynadım (ikisini de -127).

4. Yeni bir katman oluşturun ve aşağıdaki ayarlarla seçimi darbeleyin.



5. 504x504 piksel boyutlarında bir çember seçimi yapın. Aşağıdaki resim ilk denemem olduğu için tam istediğim gibi olmadı, daha sonra farklı boyutlarda çemberler oluşturarak siyah alanları biraz daha küçülttüm.


6. GFig aracını kullanarak aşağıdakine benzer bir beşgen oluşturun. Eğme, ölçeklendirme, döndürme ve perspektif araçlarıyla oynayarak düz ortamda gibi duran beşgeni bir topun üzerinde duruyormuş havasına bürüyün. Daha sonra bu beşgeni iki kere kopyalayın ve topun içine yerleştirin.


7. Beşgenleri yerleştirdikten sonra fırça aracını seçin, rengini siyaha ayarlayın ve beşgenleri birbiriyle irtibatlandırın. Fırçayla düz bir çizgi çizmek içinse ilk noktayı koyun daha sonra shift tuşuna basın ve son noktayı koyun.

8. Çizgileri daha gerçekçi hale getirmek için Color Overlay ve Bevel and Emboss aracını (muhtemelen sonradan yüklemeniz gerekiyor) aşağıda ayarlara benzer bir şekilde çalıştırın.



9. Bu adımda topumuzu gri arka plandan ayıracağız, ben ayrıca kenardaki siyahlıklar beyaz alanın dışına taştığı onları da düzelttim. Eliptik seçim aracıyla topun boyutlarında bir çember seçin ve tam olarak topun üzerinde olmasını sağlayın. Daha sonra seçimi tersine çevirin ve silin (sildiğiniz kısmın transparan olması için alfa kanalına sahip olması gerekiyor, eğer yoksa silme işleminden önce ekleyin). Aynı seçimdeyken siyah alanların olduğu katmana geçin ve burada da silme işlemini tekrarlayın.


10. Yeni bir katman oluşturun, eliptik seçim aracıyla aşağıdaki gibi bir seçim yapın, siyaha boyayın, daha sonra bir seçim olmamasını sağlayın (Ctrl+Shift+A), biraz bulanıklaştırın Baussian Blur ile ve görünürlüğü azaltın.


11. Katmanları birleştirin, katmanların yedeğini almak iyi bir fikirdir.



12. Topun olduğu katmana geçin ve transparan alanı Renge Göre Seçim aracıyla seçin, daha sonra da seçimi tersine çevirin, böylece topu seçmiş olduk. Yeni bir katman oluşturun ve siyahtan şeffaflığa bir gradyan oluşturarak topun sol alt kısmına uygulayın, görünürlüğü istediğiniz ölçüde azaltın.


13. Tekrar topun olduğu katmana geçin ve siyah alanı Renge Göre Seçim aracıyla seçin ve yeni bir katman oluşturarak burada beyazdan şeffaflığa bir dairesel gradyan oluşturun.


14. İstediğiniz çevreyi de oluşturduktan sonra çalışmanızı tamamlayabilirsiniz.





notlar:
- güzel bir anlatım da şurada var top yapımıyla ilgili, denemek lazım.
- doğrusu soccer ball, başka şeyler uydurmama hiç gerek yokmuş.
- çim yapmak istiyorsanız buraya ve buraya bakabilirsiniz.
- sondaki resim şundan ve şundan esinlenmedir.
- buranın da konumuzla hiç bir ilgisi yok gibi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Inkscape ile Yin Yang Çizimi 1

Yin Yang oldukça meşhur bir semboldür. Pek çok yerde ya kendisini ya da ifade ettiği anlamları görürüz. Burada Yin Yang'ın felsefi boyutuyla fazla ilgilenmeden (belki başka bir zaman, başka bir günlükte) Yin Yang sembolünü Inkscape ile nasıl gerçekleştirebileceğimize bakacağız. Inkscape ile Yin Yang sembolünü hazırlamak için üç farklı yöntem var (benim gördüğüm, elbette milyonlarcası daha vardır). Bu yazıda sadece birini anlatacağım, diğerleri de başka yazılarıma malzeme olacaklar. Böylece yöntemleri birbirleriyle daha kolay karşılaştırabilirsiniz. Yine izlemesi kolay işlem basamaklarıyla dersimize başlıyoruz, anlatım biraz basit tutacağım için (belli de olmaz), önceki derslere bakmış olmanızda fayda var. Tüm bunlarla lafı yeterince uzattıktan sonra: 1. Inkscape'yi açın ve çalışma sayfasının boyutlarını 400x400 piksel olarak ayarlayın. 2. Yin Yang'ı çizmemizi kolaylaştırmak için bir kaç tane rehber çizgi eklememiz gerekiyor. Cetvelin üzerindeyken farenin sol tuşuna basın ve...

Merhaba Krita

Krita ilgili derslere Krita'nın 2.0 sürümü çıkana kadar başlamayı planlamıyordum ama GNU/Linux'a geçeceklere alternatifler hakkında da bilgi verebilmek için fikrimi değiştirdim. Daha önceden de olduğu gibi program hakkında genel bir tanıtım yazısı yazmayacağım, bu tür bilgilere internet üzerinden uluşabilirsiniz. Şimdi ders zamanı: 0. Krita büyük ihtimalle kullandığınız dağıtımın depolarında bulunmaktadır, Krita'yı buradan indirerek kurun. Dersi tamamladığınızda aşağıdaki resmin bir benzerini oluşturmuş olacaksınız. 1. Krita'yı açarak yeni bir belge oluşturun. En azından bilgisayarınızın çözünürlüğünde bir belge oluşturun ki oluşturduğunuz resmi kalite kaybı olmadan masaüstü olarak kullanabilesiniz. Diğer resim işleme programlarına benzer bir ana pencereyle karşılaşacaksınız. Bir süre araçları ve menüleri inceleyerek hem programa aşinalık kazanabilir hem de dersin geri kalanını daha rahat takip edebilirsiniz. 2. Daha sonra mavi renklerde bir gradyan (renk geçişi) oluşt...

Inkscape ile Kalp ve Yazı

Uzun bir sürenin ardından tekrar beraberiz bu da sana ders olsun köşesinde. Inkscape hakkında bir kitap tanıtımı yapacacağım birazdan, önce bir göz atayım dedim ve yazı aracıyla ilgili aşağıdaki özellik dikkatimi çekti. İlk önce bir nesne oluşturmamız gerekiyor. Henüz bezier eğrilerine pek fazla hakim değilseniz kare veya daire de oluşturabilirsiniz (neden daire, devlet dairesi de kare, devlet karesi , dikdörtgen değil). Kalp çizmek için; ilk önce tek bir yarısını oluşturun (bu arada Mozilla Firefox 3'e geçtim ve henüz dil denetimini yaptıramadım, gözümden kaçan imla hataları için bahanem budur). Daha sonra bunu çiftleyin ve yatay olarak çevirin (aynalayın). Bu iki nesneyi birleştirin (CTRL+K). Düğüm moduna geçin F2 ile ve şekillerin başlangıç ve bitiş noktalarını birbiriyle birleştirin (join selected endnodes). Boyama için de iki kırmızı tondan gradyan oluşturun ve bunu kullanın ayrıca çizgi rengini de kırmızı yapmak isteyebilirsiniz. Metin aracıyla istediğinizi yazın ve bu yazı...